9 Kasım 2020 Pazartesi

KAKS TAKS EMSAL ve %30

 KAKS TAKS EMSAL ve %30

Son on iki yıldır, yapı ve bina güvenliğine dair yönetmelikler ve uygulamalar yerine, onlarca kez yönetmelik değişikliği, tebliği, açıklaması, görüş yazısı, yorumu yapılan tek konu daha çok m2, daha çok yapı alanı, daha çok rant alanı nasıl yaratılır, imar planının tanımladığı yapı alanı nasıl artırılır olmuştur.
EMSAL hesabına merdiven mi, sahanlık mı, ortak alan mı, açık çıkma mı, kapalı çıkma mı dahil olduğu, sahanlığın şu kadar oranının şu kadar fazlası EMSAL harici, yüzde otuza hangi alanlar dahil yada dahil değil, TAKS'a hangisi dahil, KAKS'a bu alan neden dahil, neden hariç açıklaması vb. tartışmalar yapıldı, yapılıyor. Bahçedeki yüzme çok önemli, derinliğine dikkat TAKS'a dahil mi değil mi için ve zemin terasın ne kadarı KAKS için iz düşüm? vb. gibi.
Enerjisini özetlenen daha çok yapı alanı yaratma atraksiyonlarına harcayan imar düzeni ve anlayışı yerine, daha güvenli yapı, daha nitelikli mimari, daha güvenli ve yaşam kalitesi yüksek kent anlayışı için bir zihinsel dönüşüm oluşturulamadığı sürece, umut az gelecekten.
Gerçek olan ise, Anadolu Plakası Deprem üretmeye devam edecek.
Hasan Topal


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KONAK KEMERALTI İKTİSADİ DURUM

  KONAK- KEMERALTI İKTİSADİ DURUM MEKAN İLİŞKİSİ ve BİR UYARI İktisadi durum ile mekan arasında doğrudan bir ilişki vardır. Bir başka ifade ...